De heftige keuze.. Efteling of Australië - Reisverslag uit Roseworthy, Australië van Lisanne Epping - WaarBenJij.nu De heftige keuze.. Efteling of Australië - Reisverslag uit Roseworthy, Australië van Lisanne Epping - WaarBenJij.nu

De heftige keuze.. Efteling of Australië

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

21 September 2014 | Australië, Roseworthy

Dagen.. Nee, weken heb ik zitten dubben. De zware keuze die ik moest maken.. Tussen naar de Efteling gaan met familie Uijtendaal, of toch op buitenland stage in Australië. Gister was deze heugelijke familiedag, die ik nu dus heb gemist. Maar toch heb ik het idee, dat ik een goede keuze heb gemaakt, hoe zwaar het mij ook valt.
Ik zit hier nu inmiddels bijna 3 weken. En het weer wordt beter en ik heb enorm naar mijn zin.
Door de weeks ben ik wat rustiger, zoetjes aan bezig om mijn project op poten te krijgen, en savonds met huisgenoten tv kijken en kletsen. In de weekende ga ik op pad, en dat is leuk :).
Vorige week naar de Adelaide Zoo geweest, helaas was dit niet zo'n succes omdat de dieren enorm klein gehuisvest worden. Dit was sneu, het enige leuke gedeelte was het aaien van de kangaroo's. De dag daarna zijn Joline en ik naar het Para WIrra National park gegaan. Dit was een natuurpark waar we in eerste instantie inderdaad alleen maar natuur zagen, maar na een aantal uur ook Emu's en een één of ander stekeldier gespot. Dit was een ervaring en bizar hoe groot die dieren zijn :).
Dit weekend zijn we naar Handorf geweest. Een duits dorpje hier een uurtje vandaan, dit was een gemoedelijk stadje, en gezellig om rond te lopen, ze hadden zelfs een Nederlands Pannekoekenhuis :). Vervolgens zijn we doorgegaan naar een paardenshow, hier zouden koeien trainingen en andere stoere cowboydingen zijn. Helaas kwamen we middags, en hadden we geen programma van te voren gezien.. Alle stoere dingen waren namelijk in de ochtend, en in de middag was er cross country voor mensen die dit nooit gedaan hadden.. Niet erg enerverend dus.. Maar door deze miskoop zijn we maar doorgereden naar Victor Harbor. Normaal een 2,5 uur rijden, maar we hoefden inmiddels nog maar 45 minuten, dus dat maar gedaan.
Dit was een mooie plek en de foto's spreken voor zich :)
Vandaag voor de tweede keer ook weer paardgereden in malala, een klein dorpje hier een half uur rijden vandaan. De eigenaresse koopt racepaarden op die klaar zijn met hun carriere. Normaal gesproken worden deze paarden veranderd in hondenvoer, maar zij red ze van de slacht, en traint ze zodanig dat ze ze kan doorverkopen als leuk recreatie paard, soms zelfs als nog een endurance, of dressuurpaardje. Ze geeft ze een tweede kans en dat is geweldig :). Van de week had ik een buitenritje gemaakt op Joe-Blow, dit was een paardje wat nog aan de magere kant was, en nog compleet niet in balans, maar heel graag voor je wilde werken, een schat van een dier, wat erg zenuwachtig was, maarja, dat ben ik wel gewend....
Vandaag een ritje gemaakt op Dancer, een wat groter zwart paard wat ik wel heel gaaf vond, meneer deed het super, mits ik voorop liep, als ik achteraan draafde ging hij bokken, zo gauw ik voorop draafde was er niets aan de hand. Nu is achter lopen enorm stom natuurlijk. :)
Verder gaat alles super hier, en heb ik het erg naar mijn zin, morgen of dinsdag naar het strand, en de rest van de week goed en hard werken aan mijn project, ik wil genieten van het land, maar ook zeker niet teveel achter gaan lopen.
Tot de volgende keer!

  • 21 September 2014 - 19:10

    Rik:

    gaat je goed zo te lezen.
    Mooi aantal foto's bij je verslag. Houden zo!

    Groetjes Rik

  • 22 September 2014 - 16:31

    Marina:

    Leuk om je zo te volgen hier alles goed met sjonnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Roseworthy

Lisanne

Actief sinds 01 Aug. 2014
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 7736

Voorgaande reizen:

05 December 2014 - 09 Maart 2015

Costa Rica

02 September 2014 - 02 December 2014

Australia :D

Landen bezocht: